Opbakning til lærerne i Ballerup – fra Ballerup?

Mette Hedegaard
Ballerup Bladet: 02-04-2013

Det er fantastisk godt at danskerne generelt nu bakker op om lærernes sag. KL har ellers forsøgt at bilde os ind, at lærerne skal "normaliseres" at lærerne er "forkælede" osv. alt sammen en taktik manøvre for, at skabe en kunstig kløft mellem lærere og andre faggrupper (der jo også selv er forældre). Heldigvis er mange nu blevet opmærksomme på, at det er selve den danske aftalemodel der står for skud her – og truslen mod lærerne også er en trussel mod alle andre offentligt ansatte.

Der er mange forskellige vinkler i denne her sag: en folkeskolereform som vil underminere fritidspædagogikken og tvinge vores børn til at gå i skole hele dagen (for de ældste elevers vedkommende). En reform som lærerne skal betale. KL, der ønsker at afskaffe lærernes arbejdstidsaftale så lærerne blive bedre til at konkurrere indbyrdes. Vi skal altså undervise mere, forberede os mindre og kæmpe indbyrdes med hinanden om bonusser og måske lidt ekstra forberedelsestid. Er det de vilkår vi ønsker for vores lærere og dermed også vores børn her i Ballerup?
Kære kommunalbestyrelse – sig til KL, at vi ikke ønsker lockout for Ballerups lærere. Kære Socialdemokrater og SF'ere, hvis I har nogen som helst indflydelse på, hvad der sker i regeringen, så sig, at vi ikke vil have heldagsskoler i Ballerup. Vores børn har brug for fritid og lærerne har brug for ro og fred til at undervise – ikke til at slås indbyrdes om bonusser.